usch usch!

Fy vilken tråkig dag.
hade inget bord på serveringen så jag bara strosade runt och gjorde... ingenting.

och på fredag blir det inte heller någon servering för då ska vi på studiebesök på vin och sprit museet eller vad det nu hette.. och fredagen därpå så är det inte heller något för då har vi friluftsdag........
ska spela brännboll, gillare!

efter skolan skulle jag till märsta och hämta jackan som Aki lånat i nästan ett år nu.
självklart blir allt bara galet jobbigt!
först och främst är det rusningstrafik och alla peronger är fyllda med en massa folk, så man måste slingra sig igenom i snigelfart för att alla som går, går skiit sakta!
När man kommer till SL centret (för att fylla på till pluskort) är det skit mycket folk där med. när jag tar nummerlappen så är det ca 60 nummer till min tur. så jag tränger mig igenom hela TC till andra SL centret, där det är ca 90 nummer ...........
såååååå, jag tränger mig ännu en gån till andra sidan där jag sparat min lapp..
bara allt det trängandet tog en halvtimme..
efter att jag gjort det jag skulle göra så kollar jag när märsta tåget går.
just gått för två minuter sen..
nästa går om en kvart.
så ännu en gång tränger jag mig igenom hela folkmassan för att gå till ica och köpa något att äta
(märsta biten är inte kort)
oooch när jag trängt mig igenom en sista gång märker jag att märsta tåget går om en minut..
jag springer
när jag kommer upp på perongen har tåget just stängt dörrarna och åker iväg.............................................

juste! under alla dessa genomsprigningar av TC står det några människor i mitten av genomfarten och sjunger och skriker "JESUS LOVES YOU, AND YOU, AND YOU!!" FETT IRRITERANDE!!!

i alla fall så måste jag vänta en kvart till nästa tåg..

men det tar inte slut

när jag kommer till märsta kommer jag inte ihåg om jag skulle ta buss 580 eller 582, det ända jag kommer ihåg är att jag skulle gå längst bort på den gatan, där tydligen 582 går
den är försenad och kommer en kvart senare
jag sätter mig på den, och när jag ser att den åker förbi arlandagymnasiet förstår jag att det är fel buss
då har dom tydligen bytt busshållplatserna, så att 580 åker från där 582:an går och tvärt om, men det hade ju ingen berättat för mig..

men aah det löser sig

jag får tillbaka min jacka

jag åker hemmåt

efter halva märsta resan dör mobilen......

"JESUS LOVES YOU, AND YOU, AND YOU!!"

then why are you doing this to me?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0